Tømmeplan-app: vanlige feil og spørsmål

iPhone nyVi får fra tid til annen tilbakemeldinger fra våre kunder om en del problemer med appen vår «IR Tømmeplan». Vi jobber med leverandøren av appen for å få forbedret dette. Noe kan også skyldes feil innstillinger i brukerens app eller telefon. Her er noen vanlige utfordringer:

Vanlige feil/problemer:

Jeg får ikke varsling før tømmedag

Har du satt opp varsling i appen korrekt? Følg «oppskriften» på denne siden. Årsakene kan også ligge i selve telefonoppsettet. Sjekk innstillingene på din telefon og om det er strømspareprogram e.l. som kan hindre appen i å varsle. Les mer om dette nederst på samme side.

Er telefonoppsettet korrekt og du likevel ikke får varsling, er det noe feil i appen. Vi setter i så fall pris på å høre fra deg. Bruk gjerne skjemaet nederst i denne artikkelen.

Appen varsler feil tømmedag

Sjekk om tømmeplanen i appen er rett. Er det ikke samsvar mellom denne og varslingen, kan det være fordi du har endret renovasjonsrute den siste tiden (dette skal du ha fått beskjed om via brev eller e-post). For å få varsling og tømmeplan på rett kjøl igjen er løsningen å avinstallere hele appen og installere den på nytt.  Vår leverandør jobber med å forbedre dette i framtidige versjoner.

Jeg finner ikke min adresse når jeg søker

Appen er dessverre veldig sensitiv på stavemåte. Får du ikke treff, prøv med deler av adressen, f.eks. skriv bare “volla” om du bor i Vollavegen. Postnummerfeltet kan stå tomt. Du kan også søke med gårds- og bruksnummer. Eks: 1717.7. eller 105.10. Les mer her.

Der det er flere hus på samme gårds/bruksnr (f.eks. kårhus) kan tømmeplanen være knyttet til et annet hus enn det du bor i selv. Forsøk derfor å søke på alle gatenummer på eiendommen din, eller søk kun gatenavn og sjekk om noen av dine eiendommers nummer dukker opp i lista. Gi oss gjerne beskjed i skjemaet under om du mener tømmeplanen er knyttet til «feil» hus.

Finner du likevel ikke din eiendom, kan det være feil i vårt kunderegister. Ta i så fall kontakt med oss, bruk gjerne skjemaet under.

Det mangler avfallstyper i tømmeplanen jeg får frem (matavfall, restavfall, papp/papir eller plast)

Samarbeider du med nabo om kun noen av dunkene dine? Da må du antakelig legge inn to adresser i appen din, da dunkene kan stå registrert på hver av adressene.

Jeg har minirest men det vises ikke i tømmeplanen

Minirest er restavfall som tømmes hver 8. uke. Det står derfor ikke «minirest» i tømmeplanen, men «Restavfall». Det skal da vises hver 8. uke i tømmeplanen.

Har du fortsatt problemer med å få appen til å fungere setter vi pris på en tilbakemelding her: 

Rapportere feil og problemer med appen IR Tømmeplan

Har du opplevd feil eller andre problemer med vår app setter vi pris på en tilbakemelding her. Noen av disse kjente problemene kan løses ved å endre innstillinger i appen eller på telefonen. Les mer om dette på ir.nt.no/app.
  • For å kunne sjekke om problemene skyldes feil i vårt kunderegister trenger vi din adresse, eller gårds/bruksnr om du ikke har gateadresse.

  • Noen av disse kjente problemene kan løses ved å endre innstillinger i appen eller på telefonen. Les mer om dette på ir.nt.no/app.

  • Legg gjerne inn din e-postadresse så kan vi gi deg tilbakemelding på problemet.